• Post category:Νομοθεσία
  • Reading time:6 mins read
  • Post comments:0 Σχόλια
  • Post last modified:17 Μαΐου 2023

Οι Ευρωπαϊκές Κοινωνικές Λέσχες Κάνναβης
(Αναδημοσίευση με μετάφραση από: Cannabis Social Clubs, “The European Cannabis Social Clubs” https://cannabis-social-clubs.eu/the-european-cannabis-soci… , By Joep Oomen, Encod)

Εμπνευσμένες από το μοντέλο που σχεδιάστηκε αρχικά από τους ακτιβιστές της κάνναβης στις ισπανικές περιφέρειες της Καταλονίας και της Χώρας των Βάσκων, στα μέσα της δεκαετίας του ’90, οι Κοινωνικές Λέσχες Κάνναβης (Cannabis Social Clubs) αναπτύσσονται πρόσφατα σε αρκετές ευρωπαϊκές χώρες. Εκτός από την πραγματική λύση στις ανάγκες του καταναλωτή κάνναβης, η Κοινωνική Λέσχη Κάνναβης (ΚΛΚ) έχει γίνει ένα απλό και αποτελεσματικό εργαλείο για να πείσει την κοινή γνώμη και τις αρχές ότι είναι δυνατόν να δημιουργηθεί ένα απλό, διαφανές και εύκολα ελεγχόμενο σύστημα παραγωγής και διανομής κάνναβης. Η ΚΛΚ ξεκινά από το συμπέρασμα ότι η χειρότερη συνέπεια της απαγόρευσης των ναρκωτικών είναι η δημιουργία μιας μάυρης αγοράς η οποία βασίζεται σχεδόν αποκλειστικά σε οικονομικά κίνητρα και μιας διαδικασίας ελέγχου που βασίζεται σχεδόν αποκλειστικά σε ηθικά κίνητρα. Δηλαδή, κανένα από τα δύο δεν λαμβάνει πραγματικά υπόψη τα συμφέροντα των καταναλωτών και των παραγωγών.

Εάν θέλουμε να αντικαταστήσουμε αυτήν την πολιτική με μια πολιτική που να προσανατολίζεται προς την προστασία της υγείας και της ασφάλειας των καταναλωτών και των παραγωγών, θα χρειαστεί να κατασκευάσουμε αυτή την εναλλακτική λύση από κάτω, από την βάση και προς τα πάνω, με τα δικά μας χέρια. Μόνο με αυτό τον τρόπο μπορούμε να εμποδίσουμε τους άλλους να εκμεταλλευτούν τον χώρο που δημιουργείται όταν θα τελειώνουν οι ημέρες της απαγόρευσης και θα δημιουργείται ένα άλλο είδος μονοπωλίου: το εμπορικό.
Έχουμε δει το πώς στην Ισπανία από το 2006, όταν η Pannagh[1] αθωώθηκε στο Μπιλμπάο, οι λέσχες έχουν αναπτυχθεί σαν μανιτάρια και το πως αυτή η επιτυχία έχει προσελκύσει ανθρώπους και συμφέροντα που δεν βρίσκονται στην πλευρά των καταναλωτών. Έτσι, οι αρχές αποφάσισαν να παρέμβουν και μέχρι στιγμής φαίνεται ότι τουλάχιστον το περιφερειακό κοινοβούλιο της Καταλονίας και η Χώρα των Βάσκων υπέβαλαν πρόταση για ένα τελικό νόμο για τη ρύθμιση της ΚΛΚ.
[1] “The Pannagh Manifesto” (Το Μανιφέστο Pannagh) https://www.encod.org/…/press-releas…/the-pannagh-manifesto/
“Μανιφέστο υποστήριξης της Pannagh Association
Σχετικά με την απόφαση αριθ.788/2015 του 2nd Chamber of the Spanish Supreme Court (Β’ Τμήμα του Ανώτατου Δικαστηρίου της Ισπανίας), στην οποία τέσσερα μέλη της Association of Cannabis Consumers Pannagh (Bilbao) (Ένωσης Καταναλωτών Κάνναβης Pannagh (Μπιλμπάο)) καταδικάζονται σε φυλάκιση και βαριά πρόστιμα για φερόμενο έγκλημα κατά της δημόσιας υγείας, τα υπογράφοντα άτομα και οργανώσεις εκφράζουν τα ακόλουθα :
• Κατά τη διάρκεια της δίκης στο επαρχιακό δικαστήριο Provincial Court of Biscay αποδείχθηκε, όπως αναφέρεται στην απαλλαγή, ότι η Pannagh είναι μια “νομίμως συσταθείσα ένωση”, της οποίας τα μέλη είναι όλοι ενήλικες που έχουν ταυτοποιηθεί σωστά και είναι “όλοι καταναλωτές κάνναβης”. Με το καταστατικό της και με στόχο τη διευκόλυνση της “πρόσβασης στην κάνναβη με εγγυήσεις ποιότητας χωρίς να παραβιάζονται οι νομικές διατάξεις που ενδέχεται να ισχύουν για την υπόθεση”, “η Pannagh καθιέρωσε μια καλλιεργητική δραστηριότητα με την άδεια των μελών, που προορίζονταν για ιδιωτική κατανάλωση”. Αυτό περιλάμβανε “μέτρα ελέγχου για την πρόληψη της εξάπλωσης της ουσίας σε μη μέλη” κάτι που δεν έχει ποτέ αναφερθεί. Τα μέλη κατέβαλαν ένα “αναλογικό μερίδιο για την κάλυψη των δαπανών καλλιέργειας και των συναφών εξόδων”, χωρίς καμία ένδειξη για εκτροπή χρημάτων για άλλους σκοπούς, για πλουτισμό ή για το ενδεχόμενο ότι η Pannagh θα μπορούσε να εξυπηρετήσει “ως μια επίσημη πρόσοψη” πώληση κάνναβης σε άλλους. Έχει επίσης αποδειχθεί ότι η κατασχόμενη κάνναβη προοριζόταν αποκλειστικά για την κατανάλωση των μελών της ίδιας της ένωσης.
• Εντούτοις, η απόφαση του Ανωτάτου Δικαστηρίου τροποποίησε τον απολογισμό των αποδεδειγμένων πραγματικών περιστατικών προκειμένου να συναχθεί η ύπαρξη ποινικών αδικημάτων. Το κύριο επιχείρημά του είναι ότι, παρόλο που η κάνναβη που παρήχθη από την Pannagh δεν παραδόθηκε ποτέ σε μη μέλη, υπήρξε πιθανός κίνδυνος διαρροής σε μέλη εκτός της ένωσης από τα μέλη. Έτσι, τα τέσσερα μέλη της Pannagh καταδικάζονται σε φυλάκιση για πράξεις που μπορεί να έχουν συμβεί -που δεν αποδεικνύονται- όπως φέρεται ότι διαπράχθηκαν από άλλους χωρίς τη γνώση ή τη συγκατάθεσή τους, γεγονός που είναι σαφώς άδικο. Επιπλέον, ο πρόεδρος και ο γραμματέας επέβαλλαν πρόστιμα 250.000 ευρώ στον καθένα, ένα δυσανάλογο ποσό, δεδομένου ότι δεν έχει αποδειχθεί καμία προσπάθεια πλουτισμού.
• Το Δεύτερο Τμήμα του Ανωτάτου Δικαστηρίου αναγνωρίζει την ύπαρξη μιας “απαλλαγμένης από απαίτηση απαγόρευσης”, δηλαδή μειώνει τις ποινές κατά ένα βαθμό, θεωρώντας ότι οι καταδικασθέντες θα μπορούσαν να έχουν λόγους να πιστεύουν ότι οι ενέργειές τους δεν συνιστούν έγκλημα, αλλά συγχρόνως αρνείται να απαλλαγεί από τους ισχυρισμούς ότι δεν έκαναν αρκετά για να αποτρέψουν αυτό το λάθος. Η φράση αναφέρει ότι “είχαν την ευθύνη να επαληθεύουν τη νομιμότητα της δραστηριότητας που ασκούσαν, να ελέγχουν κατά πόσο η συμπεριφορά τους ήταν σύμφωνη με το νόμο” και συμπεριφερόταν με απερίσκεπτη συμπεριφορά “ενθαρρύνονταν από την αβάσιμη ελπίδα ότι η απόδοσή τους άξιζε να γίνει ανεκτή”. Το Σώμα θεωρεί ότι οι κατηγορούμενοι “δεν έκαναν τίποτα για να ξεπεράσουν αυτό το λάθος, απέφυγαν τους μηχανισμούς που θα είχαν καταφέρει να αποσαφηνίσουν τις αμφιβολίες”, φρόντισαν να κρύβουν την παραγωγή και τη διανομή κάνναβης στα μέλη τους” και προσθέτει ότι “ τα δεδομένα τείνουν να υποδηλώνουν ότι η προσέγγισή τους ήταν πολύ κοντά στη σχετική αδιαφορία”.
Ωστόσο, η αλήθεια είναι ότι οι δραστηριότητες της Pannagh έχουν επανειλημμένα υποβληθεί σε δικαστικές αποφάσεις που έχουν επιβεβαιώσει τη νομιμότητά τους, υπογραμμίζοντας την απόφαση αριθ. 218/2006 του Provincial Court of Biscay και την αριθ. 377/2012 του Court of Alava, οι οποίες και στις δύο περιπτώσεις έληξαν με την επιστροφή της κατασχεθείσας κάνναβης στην Pannagh. Αυτά τα ψηφίσματα έχουν διαδοθεί ευρέως μέσω των μέσων ενημέρωσης και, συνεπώς, είναι ευρέως γνωστά, όπως και οι δραστηριότητες της Pannagh, οι οποίες σαφώς επιτρέπονται εδώ και χρόνια από διάφορους δημόσιους θεσμούς. Ως εκ τούτου, αντί για “αδικαιολόγητη ελπίδα”, οδηγήθηκαν μάλλον από μια πεποίθησή τους, η οποία φαίνεται να μοιράζονται και αρκετά δικαστήρια.
Είναι επίσης γνωστό ότι μεταξύ των δραστηριοτήτων που ανέλαβε η Pannagh υπήρχαν πρωτοβουλίες για την προώθηση της αίτησης για στήριξη σε διάφορους οργανισμούς όπως το Ararteko (Ombudsman of the Basque Country / Διαμεσολαβητής της Χώρας των Βάσκων) και το Basque Parliament (Βασκικό Κοινοβούλιο), λόγω της νομικής αβεβαιότητας στην οποία η ένωση και παρόμοιες οντότητες βρίσκονται. Αυτές οι πρωτοβουλίες, που αναπτύχθηκαν από κοινού με άλλες ενώσεις, οδήγησαν στη διοργάνωση ενός Φόρουμ από το Ararteko το 2011 και μιας παρέμβαση στο Κοινοβούλιο της Χώρας των Βάσκων το 2012. Δεν μπορεί κανείς να μιλήσει για “αδιαφορία”, σαν οι κατηγορούμενοι ή τα άλλα μέλη της Pannagh να μην έκαναν τίποτα για να αποφύγουν το λάθος τους.
Επιπλέον, δεν είναι αξιόπιστο ότι η Pannagh προσπαθούσε να κρύψει τις δραστηριότητές καλλιέργειάς της όταν ο πρόεδρός της, ο Martin Barriuso, παρουσίασε το πρότυπο της ένωσης που ονομάζεται επίσης Κοινωνικό Λέσχη Κάνναβης σε πολλά διαφορετικά φόρουμ, θεσμούς και μέσα ενημέρωσης σε διάφορες χώρες, αφού έχουν κληθεί να το πράξουν αυτό, μεταξύ άλλων οργάνων, από την Joint Commission on Drugs of the Spanish Parliament (Μικτή Επιτροπή για τα Ναρκωτικά του Κοινοβουλίου της Ισπανίας), του President of the Republic of Uruguay (Προέδρου της Δημοκρατίας της Ουρουγουάης), την Assembly of the Republic of Portugal (Συνέλευση της Πορτογαλικής Δημοκρατίας ) και την European Commission (Ευρωπαϊκή Επιτροπή).
Ως εκ τούτου, οι υπογράφοντες, άτομα και οργανώσεις, δηλώνουν δημοσίως ότι η αδικία που διαπράχθηκε με την παρούσα απόφαση του Β’ Τμήματος του Ανωτάτου Δικαστηρίου πρέπει να διορθωθεί το συντομότερο δυνατό.
Ιανουάριος 2016”

Στο Βέλγιο, η πρώτη ΚΛΚ, η “Trekt uw Plant” (TUP)[2] ιδρύθηκε το 2006, βάσει μιας κατευθυντήριας γραμμής του 2005 που λέει ότι η κατοχή του μέγιστου ποσοστού των 3 γραμμαρίων ή ενός θηλυκού φυτού δεν θα τιμωρούνται πλέον. Ωστόσο, η TUP χρειάστηκε να δικαστεί δύο φορές πριν τελικά να αθωωθεί το 2010. Μόλις τρία χρόνια αργότερα ιδρύθηκαν τέσσερις νέες λέσχες, αλλά λίγο μετά έκλεισαν 3 από αυτές, μετά την αστυνομική παρέμβαση. Η τέταρτη, η “Mambo Social Club” (MSC)[3], η οποία ξεκίνησε ως περιφερειακό τμήμα της Trekt uw Plant, υπέστη αστυνομική παρέμβαση τον Δεκέμβριο του 2013, αλλά αναμένεται να αθωωθεί τον Δεκέμβριο του 2014. Η σημερινή βελγική κυβέρνηση ανακοίνωσε ότι είναι πρόθυμη να διερευνήσει την πρόταση με τις ΚΛΚ ως ένα πιθανό πρότυπο νομικής ρύθμισης, αλλά μια νέα πρόταση νόμου δεν αναμένεται σύντομα.
[2] “Trekt uw Plant” https://trektuwplant.be/
[3] “Mambo Social Club” http://www.mambosocialclub.be/en/

Στη Σλοβενία, δύο λέσχες λειτουργούν με γνώση των αρχών, αλλά χωρίς τη ρητή τους έγκριση: η μία απευθύνεται αποκλειστικά στη χρήση κάνναβης για ιατρικούς σκοπούς και η άλλη ενσωματώνεται σε μια κοινότητα καταληψιών στην πόλη του Maribor. Το ίδιο ισχύει και για την πρώτη Κοινωνική Λέσχη Κάνναβης της Ολλανδίας που ονομάζεται “The Tree of Life”[4] (Το Δέντρο της Ζωής) στο Άμστερνταμ. Αυτή η ΚΛΚ, που ιδρύθηκε τον Σεπτέμβριο του τρέχοντος έτους, αποτελεί τεράστια πρόκληση για τις δημοτικές αρχές, οι οποίες αντιμετωπίζουν τώρα ένα δίλημμα: η δράση εναντίον του συλλόγου με περίπου 25 μέλη θα δημιουργούσε μια γελοία κατάσταση, δεδομένου ότι ήδη στο Άμστερνταμ υπάρχουν εκατοντάδες coffee shops που προμηθεύονται την κάνναβη από την παράνομη αγορά, ενώ αν γίνει ανεκτή η ύπαρξή της, θα τους φέρει σε σύγκρουση με τον υπουργό δικαιοσύνης Ivo Opstelten, ο οποίος αντιτίθεται σε οποιαδήποτε χαλάρωση της περιοριστικής πολιτικής για την καλλιέργεια της κάνναβης.
[4] “The Tree of Life” https://www.treeoflifeamsterdam.club/

Επιπλέον, στην ολλανδική πόλη της Ουτρέχτης και σε αρκετές πόλεις της Ελβετίας και της Γερμανίας (όπως η Βέρνη, το Βερολίνο και η Φρανκφούρτη μεταξύ άλλων) είναι που οι δημοτικές κυβερνήσεις εξετάζουν το ενδεχόμενο να ανοίξουν από μια κοινωνική λέσχη κάνναβης. Στην περίπτωση αυτή, οι αρχές θα διευκόλυναν μια ομάδα καταναλωτών στην πόλη τους να οργανώσουν τις δικές τους προμήθειες προκειμένου να μην καταφεύγουν στην παράνομη αγορά.
Τέλος, στη Γαλλία, την Ιταλία και το Ηνωμένο Βασίλειο οι άνθρωποι έχουν δημιουργήσει Κοινωνικές Λέσχες Κάνναβης, αλλά μέχρι στιγμής λειτουργούν κρυφά, χωρίς να είναι επίσημα εγγεγραμμένοι ή απλώς ως ομάδες ακτιβιστών που στο μέλλον θέλουν να χτίσουν μια κανονική/νόμιμη ΚΛΚ, και επί του παρόντος βρίσκονται πίσω από ένα προφίλ στο Facebook (πχ. στην Ελλάδα με την 1η Κοινωνική Λέσχη Κάνναβης Θεσσαλονίκης https://www.facebook.com/ThessCSC/ ).
Στην Αυστρία, είναι ακριβώς το αντίθετο: υπάρχουν αρκετές ΚΛΚ που είναι επίσημα εγγεγραμμένες, αλλά ακόμα δεν καλλιεργούν.
Έτσι, από ένα μικρό σπόρο που φυτεύτηκε στο έδαφος από μια χούφτα ανθρώπων που δεν δέχθηκαν να παραδοθούν στο απαγορευτικό σύστημα, γεννήθηκε ένα κίνημα. Εκατομμύρια άνθρωποι έχουν θέσει τις ελπίδες τους σε εκείνους που ιδρύουν τις λέσχες, έτσι ώστε μια μέρα και αυτοί να έχουν την ευκαιρία να εγγραφούν και να τους δοθεί η άδεια να καλλιεργούν τα φυτά τους, όλα μέσα σε ένα απόλυτα νόμιμο νομικό πλαίσιο.

Αλλά εξακολουθεί να υπάρχει σύγχυση σχετικά με τον όρο Κοινωνικές Λέσχες Κάνναβης. Αυτή η σύγχυση προκαλείται από δύο προβλήματα. Από τη μια πλευρά, ο όρος χρησιμοποιείται από πολλούς ανθρώπους που δεν έχουν ιδέα για το τι είναι πραγματικά μια ΚΛΚ και πώς πρέπει να λειτουργήσει και απλώς και μόνο επειδή στη χώρα τους η έννοια δεν μπορεί να εφαρμοστεί ακόμη λόγω της έλλειψης νομικών ή πολιτικών όρων.
Από την άλλη πλευρά, στις μόνες χώρες όπου μπορεί να εφαρμοστεί νόμιμα (Βέλγιο και Ισπανία) υπάρχουν κάποιοι που χρησιμοποιούν τον όρο για να καλύψουν ένα εμπορικό επιχειρηματικό μοντέλο. Το κάνουν αυτό μόνο για χάρη των δημοσίων σχέσεων, διότι γνωρίζουν ότι το ευρύ κοινό θα δεχτεί πιο εύκολα μια κοινωνική λέσχη κάνναβης παρά την εμπορική τους επιχείρηση.
Η ΚΛΚ δεν μπορεί να κατοχυρωθεί με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας, είναι μια ιδέα, μια θεωρητική έννοια. Σε κάθε χώρα, περιοχή, ίσως ακόμη και σε κάθε πόλη, τόσο οι ακτιβιστές όσο και οι αρχές θα πρέπει να βρουν τη δική τους ερμηνεία. Και είναι σημαντικό να θυμόμαστε ότι ο πραγματικός στόχος των ακτιβιστών κάνναβης δεν είναι να φτιάξουν μια ΚΛΚ, αλλά να αποκτήσουν νομοθεσία που να εγγυάται τα δικαιώματα των ενηλίκων να κατέχουν και να καλλιεργούν κάνναβη στο σπίτι τους και για προσωπική κατανάλωση.
Εάν οι κοινωνικές λέσχες κάνναβης μπορούν να αποτελέσουν εργαλείο για να επιτευχθεί αυτό, οι ίδιες πρέπει να είναι σαφείς και διαφανείς. Πρέπει να αναγνωριστούν ως ΚΛΚ και ως εκ τούτου πρέπει να τηρήσουν έναν κοινό κώδικα δεοντολογίας.
Μετά από αρκετούς μήνες συζητήσεων μεταξύ ακτιβιστών από διάφορες ευρωπαϊκές χώρες, δημοσιεύθηκε ο “Code of Conduct for European Cannabis Social Clubs”[5] (Κώδικας Δεοντολογίας για τους Ευρωπαϊκές Κοινωνικές Λέσχες Κάνναβης) [δες παρακάτω] τον Δεκέμβριο του 2011. Σκοπός του είναι να χρησιμεύσει ως κατευθυντήρια γραμμή για όσους επιθυμούν να ιδρύσουν μια ΚΛΚ στη χώρα τους, αλλά επίσης και ως μια αναφορά για τους καταναλωτές. Πρέπει να γνωρίζουμε ότι, ως μέλη μιας ΚΛΚ, έχουμε το δικαίωμα να διαμαρτυρηθούμε κάπου, αν η λέσχη μας δεν συμμορφώνεται με αυτόν τον κώδικα δεοντολογίας.
[5] “Code of Conduct for European Cannabis Social Clubs” (Κώδικας δεοντολογίας για τις Ευρωπαϊκές Κοινωνικές Λέσχες Κάνναβης)
https://www.encod.org/…/code-of-conduct-for-european-canna…/

Δεν πρέπει ποτέ να ξεχνάμε ότι η έννοια της ΚΛΚ έχει σχεδιαστεί για να προστατεύει και να ενδυναμώνει τους καταναλωτές, να τους δίνει την ευκαιρία να ελέγχουν την παραγωγή αυτών που καταναλώνουν και να σταματήσουν έτσι να πέφτουν θύματα χειραγώγησης. Η εσωτερική δημοκρατία μιας ΚΛΚ διευκολύνει κάθε ομάδα μελών να ενώσουν τις δυνάμεις τους και να προσβάλουν το διοικητικό συμβούλιο εάν το κρίνουν απαραίτητο. Αυτό είναι πολύ πιο δύσκολο σε ένα ιδιωτικό ή κρατικό μοντέλο.
Τώρα ποιες είναι οι βασικές αρχές μια Ευρωπαϊκής Κοινωνικής Λέσχης Κάνναβης; Τι άλλο την διακρίνει από τις άλλες πρωτοβουλίες;

  1. Η προσφορά ακολουθεί τη ζήτηση, όχι το αντίστροφο
    Η παραγωγική ικανότητα μιας ΚΛΚ βασίζεται στο αναμενόμενο επίπεδο κατανάλωσης των μελών της. Η προσφορά είναι οργανωμένη για να ικανοποιήσει τη ζήτηση των μελών. Ως εκ τούτου, μια ΚΛΚ δεν διαφημίζει ή δε προσπαθεί ενεργά να προσλάβει περισσότερα μέλη. Μπορεί να αναπτυχθεί μόνο αργά, αλλά σταθερά, ακριβώς όπως ένα φυτό.
  2. Μη κερδοσκοπική
    Η ΚΛΚ δεν αγοράζει και δεν πωλεί κάνναβη, παρέχει υπηρεσίες στα μέλη της. Η τιμή που καταβάλλουν πρέπει να βασίζεται σε μια ρεαλιστική εκτίμηση των τεχνικών και διοικητικών δαπανών και πρέπει να εγκρίνεται από τη Συνέλευση των Μελών. Τα κέρδη που μπορεί να αποφέρει η λέσχη θα πρέπει να χρησιμοποιούνται για την προώθηση των στόχων της, όχι για να γεμίσουν τις τσέπες μερικών.
  3. Διαφάνεια
    Οι κοινωνικές λέσχες κάνναβης είναι νομικά εγγεγραμμένοι σύλλογοι. Η εσωτερική τους οργάνωση είναι δημοκρατική και συμμετοχική. Το όργανο λήψης αποφάσεων είναι η Ετήσια Γενική Συνέλευση, στην οποία καλούνται όλα τα μέλη και όλοι έχουν από μία μόνο ψήφο. Σχετικά με τη Γενική Συνέλευση, παρουσιάζεται και εγκρίνεται μια αφηγηματική και οικονομική έκθεση των δραστηριοτήτων της λέσχης του προηγούμενου έτους, καθώς και ένα σχέδιο για το επόμενο έτος.
  4. Δημόσια υγεία
    Καθ’ όλη τη διαδικασία από τον σπόρο μέχρι το λουλούδι, οι ΚΛΚ προσπαθούν να εξασφαλίσουν ότι η καλλιεργημένη κάνναβη ανταποκρίνεται στα πρότυπα της βιολογικής γεωργίας. Η χρήση χημικών είναι εντελώς εκτός νόμου. Έχουν επίσης ενεργό πολιτική για τον εντοπισμό και την πρόληψη της προβληματικής χρήσης μέσω της προώθησης της ασφαλούς και υπεύθυνης χρήσης. Συνεργάζονται με φορείς δημόσιας υγείας και βοηθούν τα μέλη που το επιθυμούν να επικοινωνήσουν με το κοινωνικο-ιατρικό προσωπικό.
  5. Άνοιγμα διαλόγου με τις αρχές
    Η ΚΛΚ είναι πρόθυμη να ξεκινήσει διάλογο με τις αρχές, επιδιώκοντας τον κοινό στόχο: να μειώσει την αγορά του δρόμου για τα ναρκωτικά, όπου οι άνθρωποι ενοχλούνται από επιθετικούς αγοραστές ή προωθητές, όπου οι νέοι γίνονται γρήγορα θύματα εμπόρων, όπου συμβαίνουν κλοπές και εξαπάτηση.
  6. Υποστήριξη του (δια-)εθνικού ακτιβισμού
    Ο ακτιβισμός έχει διαδραματίσει κρίσιμο ρόλο στην επιτυχία των ΚΛΚ και παραμένει σημαντικό να διασφαλιστεί η ενδυνάμωση τους, ο οποίος τελικά θα οδηγήσει σε οριστική ρύθμιση της αγοράς κάνναβης που θα εγγυάται τα δικαιώματα όλων των καταναλωτών και παραγωγών. Συνεπώς, κάθε ΚΛΚ θα πρέπει να είναι συνδεδεμένη με τις πλατφόρμες των ακτιβιστών της κάνναβης τόσο σε εθνικό όσο και σε διεθνές επίπεδο, τόσο για να εκπροσωπεί τις ΚΛΚ στο (διεθνές) επίπεδο, όσο και για να χρησιμεύει ως σημείο αναφοράς για τα μέλη και το ευρύ κοινό.
    Όλοι οι σύλλογοι που αναγνωρίζονται στον παρόντα Κώδικα Δεοντολογίας είναι ευπρόσδεκτοι να εγγραφούν εδώ στην ιστοσελίδα των Ευρωπαϊκών Κοινωνικών Λεσχών Κάνναβης: http://cannabis-social-clubs.org
    Ακόμα και εκείνες οι ομάδες που δεν είναι λέσχες μπορούν να προσχωρήσουν εδώ σε ένα δίκτυο αυτό-υποστήριξης που θα μπορούσε να τους βοηθήσει πολύ. Αφήστε να δημιουργηθούν χιλιάδες ΚΛΚ σε ολόκληρη την Ευρώπη. Ζήστε τη πράσινη επανάσταση!

ΚΩΔΙΚΑΣ ΔΕΟΝΤΟΛΟΓΙΑΣ ΤΩΝ ΕΥΡΩΠΑΪΚΩΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΛΕΣΧΩΝ ΚΑΝΝΑΒΗΣ
(Αναδημοσίευση με μετάφραση από: ENCOD, “CODE OF CONDUCT FOR EUROPEAN CANNABIS SOCIAL CLUBS” https://www.encod.org/…/code-of-conduct-for-european-canna…/ , 9 December 2011)

Με τον τρόπο αυτό, το Encod παρουσιάζει έναν κώδικα δεοντολογίας για τις Ευρωπαϊκές Κοινωνικές Λέσχες Κάνναβης (European Cannabis Social Clubs). Αυτός ο κώδικας έχει εκπονηθεί από τα μέλη της Encod στην Αυστρία, το Βέλγιο, την Δημοκρατία της Τσεχίας, τη Γαλλία, τη Γερμανία, την Ελλάδα, την Ιταλία, την Ισπανία και το Ηνωμένο Βασίλειο. Κάποιοι από αυτούς συμμετέχουν επί του παρόντος σε κοινωνικές λέσχες κάνναβης που λειτουργούν νόμιμα στη χώρα τους, άλλοι εμπλέκονται στην προετοιμασία ΚΛΚ, οι οποίες θα δημιουργηθούν μόλις το επιτρέψει η νομοθεσία για την καλλιέργεια κάνναβης για προσωπική χρήση. Για να μάθεις περισσότερα, παρακαλούμε επικοινώνησε μαζί μας.

ΕΥΡΩΠΑΪΚΕΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΛΕΣΧΕΣ ΚΑΝΝΑΒΗΣ
ΚΩΔΙΚΑΣ ΔΕΟΝΤΟΛΟΓΙΑΣ
ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2011
Λόγω της έλλειψης νομικού πλαισίου όσον αφορά την καλλιέργεια κάνναβης για προσωπική χρήση, εμείς, οι καταναλωτές κάνναβης σε όλη την Ευρώπη, έχουμε ξεκινήσει ένα δικό μας μοντέλο ρύθμισης και ελέγχου.

Αυτό το μοντέλο, που ονομάζεται Κοινωνική Λέσχη Κάνναβης, έχει ως στόχο να εμποδίσει τους καταναλωτές κάνναβης να εμπλέκονται σε παράνομες δραστηριότητες και να διασφαλίζει ότι πληρούνται ορισμένες απαιτήσεις σχετικά με τη δημόσια υγεία και ασφάλεια. Οι Κοινωνικές Λέσχες Κάνναβης (ΚΛΚ) είναι εγγεγραμμένοι μη κερδοσκοπικοί σύλλογοι που σχηματίζονται από ενήλικες που καταναλώνουν κάνναβη. Μπορούν να δημιουργηθούν νόμιμα σε οποιαδήποτε χώρα στην οποία έχει αποποινικοποιηθεί η καλλιέργεια προσωπικών ποσοτήτων κάνναβης. Σε χώρες όπου αυτό δεν συμβαίνει ακόμη, οι ΚΛΚ μπορούν να λειτουργήσουν ως ένα πείραμα για να προετοιμαστούν για τη στιγμή που θα αλλάξουν οι νόμοι για την καλλιέργεια κάνναβης για προσωπική χρήση. Σύμφωνα με το άρθρο 12 του Χάρτη Θεμελιωδών Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Charter of Fundamental Human Rights of the European Union)[1], “Κάθε πρόσωπο έχει δικαίωμα στην ελευθερία του συνέρχεσθαι ειρηνικώς και στην ελευθερία του συνεταιρίζεσθαι σε όλα τα επίπεδα,..”.
[1] “ΧΆΡΤΗΣ ΤΩΝ ΘΕΜΕΛΙΩΔΏΝ ΔΙΚΑΙΩΜΆΤΩΝ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΉΣ ΈΝΩΣΗΣ” https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EL/TXT/HTML/…
“Ελευθερία του συνέρχεσθαι και του συνεταιρίζεσθαι
1. Κάθε πρόσωπο έχει δικαίωμα στην ελευθερία του συνέρχεσθαι ειρηνικώς και στην ελευθερία του συνεταιρίζεσθαι σε όλα τα επίπεδα, ιδίως στον πολιτικό και τον συνδικαλιστικό τομέα καθώς και στους τομείς που αναφέρονται στον πολίτη, πράγμα που συνεπάγεται το δικαίωμα κάθε προσώπου να ιδρύει με άλλους συνδικαλιστικές ενώσεις και να προσχωρεί σε αυτές για την υπεράσπιση των συμφερόντων του.
2. Τα πολιτικά κόμματα, στο επίπεδο της Ένωσης, συμβάλλουν στην έκφραση της πολιτικής βούλησης των πολιτών της Ένωσης.”

Οι κοινωνικές λέσχες κάνναβης οργανώνουν τη συλλογική καλλιέργεια ποσότητας κάνναβης που προορίζεται αποκλειστικά για την ιδιωτική κατανάλωση των μελών τους. Η παραγωγική ικανότητα μιας ΚΛΚ βασίζεται στο αναμενόμενο επίπεδο ετήσιας κατανάλωσης των μελών της, αυξημένο με ένα λογικό αποθεματικό για την αντιμετώπιση του κινδύνου μη επιτυχούς συγκομιδής, κλοπής και πρόβλεψης για “περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης” για άτομα που καταναλώνουν κάνναβη για ιατρικούς λόγους. Οι εσωτερικοί κανόνες μιας ΚΛΚ περιλαμβάνουν ένα πρωτόκολλο σχετικά με τη διαχείριση αυτού του ενδεχόμενου πλεονάσματος.

Πριν γίνει μέλος μιας κοινωνικής λέσχης κάνναβης, ο αιτών πρέπει να δηλώσει ότι είναι χρήστης κάνναβης ή να παράσχει ιατρική γνωμάτευση που να αναφέρει τη διάγνωση για να ελεγχθεί εάν το άτομο έχει διαγνωσθεί με ασθένεια για την οποία αναφέρεται η χρήση κάνναβης, σύμφωνα με τους καταλόγους που δημοσιεύονται τακτικά από τη International Association for Cannabis as Medicine (IACM)[2].
[2] “IACM – Medical Uses” https://www.cannabis-med.org/index.php?tpl=page&id=21&lng=en

Οι κοινωνικές λέσχες κάνναβης έχουν ένα πρωτόκολλο προσκόλλησης νέων μελών που περιλαμβάνει εξήγηση για τα δικαιώματα και τα καθήκοντά τους, ένδειξη της εκτιμώμενης ποσότητας κατανάλωσης και ιδιωτική συνομιλία σχετικά με το ιστορικό χρήσης. Αυτό επιτρέπει στους συλλόγους να αναγνωρίζουν την προβληματική κατανάλωση (ψυχοπαθολογίες) και να ανταποκρίνονται σε αυτήν την κατάσταση. Οι κοινωνικές λέσχες κάνναβης εφαρμόζουν μια ενεργή πολιτική πρόληψης των βλαβερών συνεπειών και των κινδύνων και την προώθηση ασφαλέστερων μεθόδων κατανάλωσης κάνναβης από τα μέλη της.

Οι κοινωνικές λέσχες κάνναβης λαμβάνουν συνολική γραπτή καταγραφή της κατανάλωσης που πραγματοποιούν τα μέλη τους από τη συλλογική καλλιέργεια, η οποία περιλαμβάνει τουλάχιστον τον αριθμό μέλους, τα ποσά που αποσύρονται και την ημερομηνία απόσυρσης. Σε αυτό το μητρώο, τα προσωπικά δεδομένα διασφαλίζονται ανά πάσα στιγμή. Θα υπάρχει ένα ανώτατο όριο στις ποσότητες που μπορούν να λάβουν τα μέλη, προκειμένου να αποφευχθεί η δυνατότητα διευκόλυνσης της χρήσης τρίτων.

Οι κοινωνικές λέσχες κάνναβης τηρούν ολοκληρωμένο γραπτό αρχείο παραγωγής, στο οποίο η λέσχη πιστοποιεί τις ημερομηνίες του κύκλου καλλιέργειας, τις χρησιμοποιούμενες μεθόδους καλλιέργειας και τις ποσότητες που συλλέγονται και είναι κατάλληλες για κατανάλωση. Οι επιθεωρήσεις εκτελούνται τυχαία από εκπροσώπους της λέσχης, για να επαληθευτεί η τοποθεσία, τα μέτρα ασφαλείας και ο εκτιμώμενος όγκος παραγωγής.

Οι μέθοδοι καλλιέργειας, η μετασυλλεκτική επεξεργασία κλπ. πρέπει να ανταποκρίνονται στα πρότυπα της βιολογικής γεωργίας με την αειφόρο χρήση των φυσικών πόρων.

Μετά τον έλεγχο της συγκομιδής και τον ποσοτικό προσδιορισμό του τελικού όγκου παραγωγής, η λέσχη θα εκδώσει γραπτή εξουσιοδότηση σε έναν από τους αντιπροσώπους της για τη μεταφορά του φυτικού προϊόντος από τον τόπο καλλιέργειας στις εγκαταστάσεις στις οποίες πραγματοποιείται η ελεγχόμενη διανομή.

Οι κοινωνικές λέσχες κάνναβης χαρακτηρίζονται από διαφάνεια, δημοκρατία και μη κερδοφορία. Λειτουργούν ως σύνδεσμοι, με πλήρη ανοικτότητα σχετικά με τις οικονομικές διευθετήσεις στα μέλη τους, ώστε τα μέλη να μπορούν να δουν πώς υπολογίζεται το κόστος και δαπανώνται τα χρήματα. Οι ΚΛΚ οργανώνουν γενική συνέλευση τουλάχιστον μία φορά το χρόνο, όπου συζητούνται και εγκρίνονται ετήσιες εκθέσεις. Αυτές οι αναφορές περιλαμβάνουν ένα πλήρες υπόλοιπο εισοδημάτων και εξόδων κατά το προηγούμενο οικονομικό έτος, σύμφωνα με τους κανόνες που έχουν θεσπιστεί για το σκοπό αυτό.

Οι κοινωνικές λέσχες κάνναβης μπορούν να αποφασίσουν να προσλάβουν μέλη ως προσωπικό που μπορούν να λάβουν εύλογη αμοιβή. Έτσι, συμβάλλουν στη δημιουργία απασχόλησης, στην οικονομική επανενεργοποίηση και στην εξοικονόμηση πόρων στον προϋπολογισμό για την επιβολή του νόμου.

Σε αντίθεση με τους διανομείς κάνναβης που δραστηριοποιούνται στην παράνομη αγορά, οι κοινωνικές λέσχες κάνναβης είναι διατεθειμένες να αρχίσουν διάλογο με τις αρχές για να δώσουν μια εικόνα των μεθόδων εργασίας τους, στο πλαίσιο της επεξεργασίας μιας νομοθετικής ρύθμισης για την κάνναβη. Οι τοπικές αρχές θα πρέπει να έχουν συμφέρον σε μια τέτοια ρύθμιση, η οποία θα τους επιτρέψει να ελέγχουν τις ΚΛΚ για να εξασφαλίσουν τον διαφανή και ασφαλή τρόπο εργασίας τους. Έτσι, δημιουργούν μια εναλλακτική λύση για τη μαύρη αγορά, εμποδίζουν την πρόσβαση ανηλίκων στην κάνναβη, συμβάλλουν στη μείωση των δημοσίων δαπανών και στη δημιουργία φορολογικών εσόδων. Οι ΚΛΚ ενδιαφέρονται για μια τέτοια ρύθμιση, καθώς θα εξασφαλίσουν το νομικό καθεστώς της οργάνωσης και των δραστηριοτήτων τους.

Μια πρόταση ειρήνης στον πόλεμο κατά της φύσης
(Αναδημοσίευση με μετάφραση από: Cannabis Social Clubs, “A Peace Proposal In The War On Nature” https://cannabis-social-clubs.eu/…/a-peace-proposal-in-the-… )

ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΛΕΣΧΕΣ ΚΑΝΝΑΒΗΣ
Ακριβώς όπως όταν οι άνθρωποι μπορούν να πάνε σε ένα μπαρ όταν θέλουν να καταναλώσουν αλκοόλ, θα πρέπει να υπάρχει ένας τόπος όπου να μπορείς να καταναλώσεις κάνναβη. Πρέπει να υπάρχει ένα σύστημα παραγωγής κάνναβης και διανομής στους καταναλωτές, το οποίο προκαλεί τις λιγότερες δυσκολίες, εμπόδια και κόστος. Πρέπει να υπάρχει ένας τόπος όπου η κάνναβη μπορεί να την απολαμβάνει κάποιος με υπεύθυνο τρόπο. Θα πρέπει να υπάρχουν (περισσότερες) κοινωνικές λέσχες κάνναβης.

Οι κοινωνικές λέσχες κάνναβης είναι ενώσεις πολιτών που επιθυμούν να οργανώσουν την καλλιέργεια περιορισμένης ποσότητας κάνναβης για να ικανοποιήσουν τις προσωπικές τους ανάγκες με διαφανή τρόπο που να ελέγχεται από τις αρχές. Καθορίζουν την ποσότητα που είναι απαραίτητη για την προσωπική τους κατανάλωση σύμφωνα με τα ισχύοντα νομικά πρότυπα στη χώρα τους και οργανώνουν ένα κλειστό κύκλωμα καλλιέργειας, διανομής και κατανάλωσης χωρίς να πρέπει να πραγματοποιούνται εμπορικές δραστηριότητες.

Οι κοινωνικές λέσχες κάνναβης μπορούν να ελέγχονται πλήρως από τις αρχές. Οι αρχές θα πρέπει να έχουν τη δυνατότητα να παρακολουθούν τις υγειονομικές και ασφαλείς συνθήκες μιας κοινωνικής λέσχης κάνναβης καθ’ όλη τη διάρκεια της διαδικασίας από την καλλιέργεια ως την κατανάλωση.

Οι κοινωνικές λέσχες κάνναβης μπορούν να χρησιμοποιήσουν τα νομικά περιθώρια που έχουν οι εθνικές κυβερνήσεις σε διεθνείς συμφωνίες για να οργανώσουν το κύκλωμα για προσωπική κατανάλωση, όπως θεωρούν πιο βολικό. Αυτά είναι τα περιθώρια που οι Κάτω Χώρες πάντα χρησιμοποιούσαν για να δικαιολογήσουν την ύπαρξη των coffee shops. Τα ίδια περιθώρια περιλαμβάνουν μια λύση για το σημερινό δίλημμα, στην οποία επιτρέπεται η κατανάλωση κάνναβης, αλλά όχι και η παραγωγή ή η διανομή της.

Παντού, ανάλογα με τη νομοθεσία και την πολιτική πρακτική στις διάφορες χώρες, μπορούν να δημιουργηθούν με διάφορες μορφές, οι κοινωνικές λέσχες κάνναβης. Μπορούν να δημιουργήσουν επίσημες θέσεις εργασίας και να αγοράσουν σημαντικές ποσότητες αγαθών και υπηρεσιών που μπορούν να φορολογηθούν. Σήμερα, οι κοινωνικές λέσχες κάνναβης λειτουργούν στην Ισπανία και το Βέλγιο, ενώ στην Ελβετία λειτουργούν ιατρικές λέσχες κάνναβης (medical cannabis clubs) καθώς και στις ΗΠΑ και τον Καναδά, παρόλο που οι τρόποι λειτουργίας είναι λιγότερο διαφανείς. Σε άλλες χώρες, αναλαμβάνονται πρωτοβουλίες για την εκπόνηση ενός παρόμοιου μοντέλου.

Σε μια κοινωνική λέσχη κάνναβης, η καλλιέργεια θα πραγματοποιηθεί σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα πρότυπα βιολογικής γεωργίας. Η αλλαγή του τελικού προϊόντος με άλλες ουσίες για την αύξηση του βάρους του (μια τυπική πρακτική των εγκληματικών οργανώσεων που εμπλέκονται στην παράνομη καλλιέργεια) δεν θα συνέβαινε ποτέ, καθώς η όλη διαδικασία θα εποπτεύεται από μια ένωση καταναλωτών.

Η καλλιέργεια θα πραγματοποιούταν επίσης σύμφωνα με τους κανόνες ασφαλείας. Ιδιαίτερα στις χώρες όπου καλλιεργούνται εσωτερικά, αυτό θα μείωνε τις επικίνδυνες συμπεριφορές που σχετίζονται με μια παράνομη φυτεία κάνναβης, όπως η κλοπή ηλεκτρικής ενέργειας.

Η διανομή θα μπορούσε να πραγματοποιηθεί σε περιοχές όπου η λέσχη μπορεί να εφαρμόσει μια αποτελεσματική πολιτική πρόληψης και θεραπείας της προβληματικής χρήσης κάνναβης. Η συμμετοχή στις λέσχες θα ήταν καταρχήν προσιτή μόνο στους ενήλικες. Στην κοινωνική λέσχη κάνναβης μπορούν να προωθηθούν πληροφορίες ενημέρωσης σχετικά με τις λιγότερο ευνοϊκές για την υγεία μεθόδους κατανάλωσης κάνναβης, ενώ μπορούν να οργανωθούν κοινωνικές δραστηριότητες για την ενίσχυση του κοινωνικού δικτύου γύρω από τον καταναλωτή. Αυτό το δίκτυο αποτελεί κρίσιμο παράγοντα για την πρόληψη των προβλημάτων.

Αυτό το σύστημα είναι επίσης ένας τρόπος για τη μείωση της διαθεσιμότητας κάνναβης σε ανηλίκους. Τα μέλη της λέσχης θα πρέπει να είναι άτομα ηλικίας τουλάχιστον 18 ετών (μετά από μια χρονική περίοδο, η ηλικία αυτή θα μπορούσε να μειωθεί στα 16, ενδεχομένως με περιορισμένα δικαιώματα για τους νέους).

Είναι προφανές ότι, μόλις γίνει αποδεκτή αυτή η μορφή ρύθμισης της αγοράς κάνναβης, θα αρχίσει μια λογική συζήτηση σχετικά με τις εφαρμογές της βιομηχανικής κάνναβης, θα είναι πιο εύκολη η απόκτηση αδειών, η διεξαγωγή έρευνας, κλπ.

Είμαστε δεκάδες εκατομμύρια καταναλωτών κάνναβης στην ΕΕ. Αν μόνο ένα μικρό μέρος οργανώσει ενώσεις που θα αρχίσουν να αναλαμβάνουν τέτοιου είδους πρωτοβουλίες, ο πολιτικός αντίκτυπος θα είναι τεράστιος. Ως εκ τούτου, το ENCOD καλεί όλους τους καταναλωτές κάνναβης σε όλη την Ευρώπη να ιδρύσουν μια κοινωνική λέσχη κάνναβης στην περιοχή τους.

Οι κοινωνικές λέσχες κάνναβης είναι το πρώτο συγκεκριμένο αποτέλεσμα της Freedom to Farm Campaign[1] (Εκστρατεία για την Ελευθερία στη Καλλιέργεια), η οποία ξεκίνησε το 2005 και αποτέλεσε την πρότασή μας στην World Summit on Drug Policy (Παγκόσμια Διάσκεψη Κορυφής για την Πολιτική για τα Ναρκωτικά) που πραγματοποιήθηκε στη Βιέννη το 2008[2]. Στη σύνοδο κορυφής, οι κυβερνήσεις του κόσμου έπρεπε να εξηγήσουν γιατί η παγκόσμια στρατηγική τους για την εξάλειψη της κάνναβης, της κόκας και του οπίου από την επιφάνεια της γης αποτυγχάνει και βασίζεται σε λανθασμένες υποθέσεις.
[1] “Freedom to Farm Campaign” http://freedomtofarm.com/
[2] “Political Declaration and Plan of Action on International Cooperation Towards an Integrated and Balanced Strategy to Counter the World Drug Problem” (Πολιτική δήλωση και σχέδιο δράσης για τη διεθνή συνεργασία προς την κατεύθυνση μιας ολοκληρωμένης και ισορροπημένης στρατηγικής για την αντιμετώπιση του παγκόσμιου προβλήματος των ναρκωτικών) https://www.unodc.org/docum…/ungass2016/V0984963-English.pdf

Κάθε ομάδα πρέπει βεβαίως να θεσπίσει τους δικούς της κανόνες και τρόπους εργασίας. Πρέπει να συμφωνούν με τις τοπικές συνθήκες και τους νόμους. Ωστόσο, πιστεύουμε ότι ορισμένοι γενικοί κανόνες μπορούν να γίνουν σεβαστοί κατά τη δημιουργία μιας τοπικής ΚΛΚ:
1. Επικοινωνήστε -εάν είναι δυνατόν- με τις τοπικές αρχές και τα μέσα ενημέρωσης σχετικά με τη δράση σας. Αφήστε τους να γνωρίζουν ότι δεν έχετε εμπορικές προθέσεις, σε ποιο στάδιο βρίσκεται το σχέδιό σας, ότι έχετε μόνο ενήλικα μέλη… και διευκρινίστε ότι θέλετε να τους δώσετε την ευκαιρία να ελέγξουν τις συνθήκες υγιεινής και ασφάλειας από την καλλιέργεια ως την κατανάλωση.

  1. Προετοιμάστε τη δράση σας καλά, καθιερώστε την λέσχη σας με επίσημο τρόπο με καταστατικά που αναγνωρίζονται από τις αρχές (την τοπική διοίκηση σχετικά με τους συλλόγους). Με αυτό τον τρόπο θα είναι δύσκολο για οποιονδήποτε δικαστή να διαλύσει την λέσχη, καθώς έχετε το συνταγματικό δικαίωμα “του συνέρχεσθαι ειρηνικώς και την ελευθερία του συνεταιρίζεσθαι”. Δείξτε αυτά τα καταστατικά σε έναν τοπικό δικηγόρο που ειδικεύεται στο ζήτημα και σε όποιον μπορεί να σας συμβουλεύσει σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο πρέπει να συνταχθούν τα καταστατικά. Αν θέλετε, μπορούμε να σας προσφέρουμε πρότυπα καταστατικά των Κοινωνικών Λεσχών Κάνναβης στην Ισπανία ή το Βέλγιο.
  2. Στο καταστατικό της λέσχης, είναι καλό να αναφέρουμε ότι οι στόχοι σας είναι κάτι περισσότερο από καλλιέργεια. Ότι αποσκοπούμε ιδιαίτερα στην αύξηση της γνώσης σχετικά με την αποφυγή επιβλαβών μεθόδων παραγωγής και κατανάλωσης κάνναβης. Βεβαιωθείτε ότι αυτό που παράγεται στην λέσχη προορίζεται μόνο για κατανάλωση από μέλη αυτής της λέσχης. Μπορούν να ληφθούν υπόψη οι εμπορικές δραστηριότητες για μεταγενέστερα στάδια, αλλά είναι πρωταρχικής σημασίας να αποδειχθεί ότι είναι δυνατή η προσωπική και υπεύθυνη χρήση.
  3. Βεβαιωθείτε ότι δεν εμποδίζετε άλλους με τη δράση σας. Κατ’ αρχήν, κανείς δεν θα πρέπει να βιώνει ταλαιπωρίες από τη χρήση ή την καλλιέργεια της κάνναβης. Προσέξτε λοιπόν να μην προκαλέσετε άλλους, ώστε να μην μπορούν να πουν ότι είστε μόνο για την προώθηση της κατανάλωσης.
  4. Οι ΚΛΚ πρέπει επίσης να γίνονται αντιληπτές από μη καταναλωτές, από ανθρώπους που δεν είναι εξοικειωμένοι με τις επιπτώσεις της κάνναβης, ως μια ρεαλιστική πρόταση. Ως εκ τούτου, καλό είναι να μοιραστείτε τα σχέδιά σας, προτού τα παρουσιάσετε στα μέσα μαζικής ενημέρωσης, με μη καταναλωτές που συμπαθούν την πρόταση, ώστε να σας βοηθήσουν να επεξεργαστείτε την οριστική έκδοση. Όλοι, χρήστες ή όχι, θα πρέπει να μπορούν να υποστηρίξουν μια ρεαλιστική πρόταση για τη διανομή κάνναβης σε ενήλικους καταναλωτές.

Παραδείγματα
Στην Ισπανία σε μια ΚΛΚ στην Χώρα των Βάσκων με την ονομασία “Pannagh”, εισέβαλε η αστυνομία κατά τη συγκομιδή τον Οκτώβριο του 2005. Έξι μήνες αργότερα, το επαρχιακό δικαστήριο της Vizcaya απόρριψε την υπόθεση, καθώς αναγνώρισε ότι η νομίμως συσταθείσα λέσχη δεν είχε καμία σχέση με μια εγκληματική οργάνωση που να ήταν αφιερωμένη στο εμπόριο ναρκωτικών, η συλλογική φυτεία προοριζόταν για την προσωπική τους κατανάλωση. Τον Απρίλιο του 2007, η Pannagh έλαβε ακόμη και την επιστροφή της κατασχεθείσας κάνναβης.

Στο Βέλγιο, ιδρύθηκε το 2006 μια άλλη παραλλαγή μια ΚΛΚ, η “Draw up your Plant”. Παρά τις προσπάθειές τους να επικοινωνήσουν ανοιχτά και ειλικρινά για τις προθέσεις τους, οι τοπικές αρχές διέκοψαν τη φυτεία το Δεκέμβριο του 2006. Τον Απρίλιο του 2007 ο δικαστής αναγνώρισε τη νομίμως συσταθείσα λέσχη, αλλά έκανε αναφορά στο νόμο που εξακολουθεί να απαγορεύει την κάνναβη. Οι ποινές ήταν μόνο συμβολικές: πρόστιμα ύψους 15 ευρώ για κάθε μέλος, ακόμη και υπό όρους για τα άτομα που δεν είχαν ποινικό μητρώο. Ασκήσαμε έφεση σε αυτήν την πρόταση και τον Ιούνιο του 2008, αθωωθήκαμε τελικά, οπότε σχεδιάζουμε τώρα μια δεύτερη φυτεία.

Εάν θέλετε να μάθετε περισσότερα σχετικά με αυτές τις εμπειρίες, παρακαλούμε επικοινωνήστε μαζί μας. Και παρακολουθείστε τα σχέδιά μας να προωθήσουμε την ιδέα της οργάνωσης της αυτοκαλλιέργειας σε εγγεγραμμένους χρήστες, μια πρόταση πολιτών για να επιτύχουμε την ελάχιστη ειρήνη στον πόλεμο κατά των ναρκωτικών τους επόμενους μήνες και χρόνια.

Πώς να ανοίξεις μια κοινωνική λέσχη κάνναβης στην Ευρώπη
(Αναδημοσίευση με μετάφραση από: CannabisNow, “How To Open a Cannabis Social Club in Europe” https://cannabisnow.com/how-to-open-a-cannabis-social-club…/ , By Sena Cakiroglu, March 14, 2014)

Οι ισπανικές κοινωνικές λέσχες κάνναβης[1], που ονομάζονται επίσης “ενώσεις” (associations), αποτέλεσαν μια τέτοια πηγή έμπνευσης για τον “King of Cannabis” Arjan Roskam[2] που μετακόμισε στη Βαρκελώνη για να καλύψει την όλο και μεγαλύτερη καλλιέργεια.

Η συνέχεια των άρθρων στον αρχείο:
Κοινωνικές Λέσχες Κάνναβης.pdf
https://www.facebook.com/download/preview/522378664941405

 

Προσθέστε με στη λίστα email με νέα, εκπτώσεις, άρθρα, προϊόντα και εκδηλώσεις του συλλόγου

Δεν στέλνουμε spam!

Με την εγγραφή σας συμφωνείτε με την πολιτική απορρήτου μας.

Αφήστε μια απάντηση